Våren är grymt yo! Detta bee vet det!


Idag när jag vaknade, det kände som något var olika. Det var inte tydligt tills jag lämnade huset och kände solens varm ljus på min rygg att jag märkte det. För först gången sedan jag har varit hem insåg att jag borde har haft på mig bara en skjorta, istället för en tröja.
Våren är här äntligen, verkar det.

För ni i sverige är denna nyhet dåligt, tror jag, därför att det betyder sommaren kommer snart till slut. ;) Men ni har en säsong till innan vintern sparkar europa i rumpan med sina kalla fötter, så, oro ni inte. Ännu. ;)

I alla fall var idag jätte trevligt. Varmt och soligt, och doftar fläktade genom luften av blommor, eucalyptus och nyklippt gräs. (Tre av mina favorit doftar skulle vara jasmine, gräs och eucaluptus faktiskt. De påminner mig om våren).

Jag vet inte varifrån, men jag hörde ett tag sedan att doftar/luktar är den starkast sätt att kommer ihåg saker, och det ser sant. Till exempel, jag har en herrparfym som jag köpte i stockholm när jag besökte staden för första gången. När som helst jag sätter det på mig, kommer jag ihåg hur trevligt det var då. Hur vädret var kylig, (er... väl var staden fryst egentligen, James...) hur gatorna var tysta, stilla, och på natten var de mörka som en grotta, med undantag för att det snöade och så tiny flingor drev runt i luften. Insvept i en varm tröja och jacka, det var så kul att vandrar staden med vänner och hitter själv i ett litet kafé, dricker varm choklad eller snackar om ingenting och allting. Eller vandrar och aldrig hitta ett ställe, och sedan springa till tågstationen innan vi blev fryst och skratta på tåget. I nån sätt det kände samma när jag var där på början av detta året. På morgonen var staden just så tyst, men ibland skulle solen hitta en spricka i mölnen och sedan var gatorna badade i varm ljus igen och att åka till arbete var inte sa dåligt. På eftermiddagen var ljuset borta och att åka hem var så konstigt i mörkheten - men mysigt på nåt sätt också.

Oj, jag har derailed lite ... okej väl poängen var att jag är förvånad att hur doftar kan ge sådant starka minnen, och jag är glad verkligen att har starka, trevliga minnen så där också. Speciellt om våren. Jag måste säga att våren är helt grymt (yo!), och är min favorit säsong.

Så medan sverige frossa ut och höst kryper upp, kanske ni kan sätt på sig lite herrparfym och kommer ihåg nånting trevligt också. ;)

Jimzip


(Super hemliga! Nu kan du ladda ned bilden (ovan) för att sätta som din bakgrundsbild: Klicka här för att göra det, och enjoy!)

0 comments:



Blogger Template by Jimzip